EU vydává na svou propagandu víc než Coca-Cola
EU vydává na svou propagandu víc než Coca-Cola
Evropská unie utrácí na propagaci integrace evropských zemí 3,4 miliardy dolarů ročně, píše britský list The Daily Mail s odvoláním na údaje výzkumného ústavu Open Europe, jehož cílem je analyzovat další možnosti vývoje EU.
Podle deníku je tato suma vyšší, než ročně utrácí na svou reklamu Coca-Cola. Značná část těchto peněz přitom jde na „velmi pochybné programy“ jako jsou například knížky pro děti nebo například na „sbratřování“ britského města Banbury v hrabství Oxfordshire s městy v Německu, Francii a Polsku.
Webová stránka „Europa Go!“ určená čtrnáctiletým dětem zase nabízela kvíz nazvaný „Euro Game“, který propagoval jednotnou evropskou měnu.
Podle závěrů Open Europe lze konstatovat, že EU se nesnaží o poskytování neutrálních, vyvážených informací, ale směřuje ke snaze přesvědčovat lidi k podpoře evropské integrace.
„Namísto, aby utráceli peníze daňových poplatníků za propagandu,“ říká ředitelka Open Europe Lorraine Mullallyová, „ by se evropští předáci měli spíš důkladně koncentrovat na to, aby zjistili, co dělají špatně.“
(ter)
—————